Ara Bul...
Wednesday, November 18, 2009

[18.11.09] Super Junior Super Girl Sina Söyleşisi

For English Click Here


SJ-M'in Yakışıklı Çocukları'nın Super İtirafları

Super Junior M  '“Super Girl”, “到了明天” (Blue Tomorrow), “告白” (Confession), “愛情接力” (You and Me), and “動情” (Only U)'nun olduğu 5 parçalık  ilk mini albümleri olan Super Girl ile geri döndü.Yedi yakışıklı grup üyesi albüm öncesi hazırlıklarında yaşadıklarını anlatmak üzere kamera karşısına geçti.

SJ-M karşımıza, olgun ve çekici yönlerini göstermek adına şık takım elbiseleriye çıkıyor.Derin ilişkileri, kendilerini titizilikle ayarlamalarından ve birbirlerine devamlı destek olmalarından görülebiliyor.Söyleşi sırasında, doğum günü yaklaşan Donghae'ye ve doğum günü geçen Ryeowook'a iyi ki doğdun şarkısı söylemekle kalmadılar,ayrıca bizler için Blue Tomorrow'u da seslendirdiler.


Superman'in Kalbindeki Super Girl

Soru:Albümü bitirmek ne kadar zamanınızı aldı?

ZhouMi: Şarkıları seçmeden kaydın bitmesine 3 ayımızı aldı.Biz aslına bu albümü hazırlamaya bu yılın Nisan ayında başladık.Sanırım Ağustos'un sonunda tamamladık.Bütün şarkıların kaydı ve kliplerin çekimi Kore'de oldu.

Soru: Siz çocuklar Kore ve Çin arasında gidip geldiniz.Peki, hepiniz çok fazla zaman harcayıp dilleri öğrenmek için çaba sarfettiniz mi? Çinli üyeler Korece, Koreli üyeler de Çince öğrenmek zorunda mı?

Hangeng: Öncelikle, nerede olursak olalım, her zaman Korece'yi kullandık.Fakat artık Henry,ZhouMi ve ben Çin'de olduğumuz zaman Çince'yi daha fazla kullanmaya karar verdik.Şimdiye kadar birbirimizle iletşim kurmada çok iyiydik.Fakat söyleşilerde bu durum biraz zor oluyor.

Soru:Koreli üyeler arasında kimin Çincesi daha iyi?

Hangeng: Herkesin iyi olduğu bir alan var.Mesela Siwon. Siwon'un Çince'de kulağı ve anlama kabiliyeti daha yüksek.Kyuhyun da Çince şarkıları çok iyi söyler ve kayıt yaparken en az zorlanan odur.Donghae, Çince kelimeleri en hızlı öğrenen üye. ''Canlarım, sizi özledim! Beni özlediniz mi?'' gibi kelimeleri en hızlı o öğrendi.

ZhouMi: Ryeowook'un telaffuzu çok iyi.Bir keresinde, dinlemem için, Çince eğitmenimiz olmadan bir şarkı kaydetmişti.Dinlediğimde, telaffuzu çok vurucu gelmişti.

Hangeng: Daha önceden biraz öğrendiği için diğerlerinden daha iyi dinler.O yüzden dinleme ve konuşma konusunda diğerlerinden daha iyi.Ancak bazen, önceden kalan kötü alışkanlıklarından kurtulamıyor.Bunları düzeltememe gibi bir sorunu var.

Soru: Son albümünüz 'Super Girl'' Peki gönlünüzde yatan harika kız nasıl? Kriterleriniz neler? Hangeng önce senden başlayalım.Birçok insan, annen de dahil, senin cevabınla yakından ilgileniyor.

Hangeng: Annem birazcık evhamlıdır.Fakat ben değilim (güler) Kız arkadaş seçerken üç kritetim vardır; 1) Kibar ve anlayışlı olmalı 2)Düşünceli olmalı,bana güvenmeli 3) Çocuklara ilgisi olmalı

ZhouMi: Hepimiz için ilk ve önde gelen kriter iyi kalpli olması ve harika olmasından çok sevimli olması.

Kyuhyun: Sevimli olan ve uzun bacakları olan kızlardan hoşlanırım.Benim ideal ''Super Girl''üm hayranlarım. (Peki ya erkek hayranların?) ''Super Boy'', ''Super Man''!! (gülüyor)

Siwon: Birbirimize yardımcı olmalı ve ayrıca birbirimizi tamamlamalıyız.Tabii ki dış görünüşü önemli değil diyemem, ama en önemli kriter bu değil.

Henry: Benim ''Super Girl''üm annem.Çünkü annem hayatımdaki en önemli kadın.Kız arkadaş bulmayı ele alırsak, ben daha gencim ve henüz bunun üstünde düşünmedim.Şu ana kadar özel biriyle tanışmadım.

Donghae:  bence benim ''Super Girl''üm bilgisayar gibi olmalı. (Hangeng Donhae'nin en çok laptopunu sevdiğini söylemişti)

Soru: Donghae'nin yalnız kalmaktan nefret ettiğini duyduk.Özellikle de akşam yemeği yerken. Bu doğru mu?

Donghae:Evet yalnız olmaktan nefret ederim.

Soru: Öyleyse Super Girl'ünün sana akşam yemeğinde eşlik eden ve yalnız kalmana izin vermeyen biri olması lazım.

Ryeowook: (heyecandan terlemiş bir biçimde) Sen!! (Muhabiri göstererek)



Hevesli Çocukların Unutulmaz Anları

Soru:Mini albümünüzdeki tüm şarkılar içerisinden en sevdiğiniz parça hangisi?

Hangeng: Ben ''Blue Tomorrow''u seviyorum. Sözlerinin çok iyi yazıldığı kanaatindeyim ve aranjmanının da çok huzur verici olduğunu düşünüyorum.

Soru: Sözler çok ilgi çekci. Ayrılığın vermiş olduğu hisleri çok iyi anlatıyor.

Hangeng: Evet, kafanızda görüntüler canlandırıyor ve bazı eski hatırlarımı düşünmeye sevk ediyor.Kim olduğu farketmeden, daha önceden filmlerde,dizilerde rastladığım birini ya da dinlediğim bir sesi,hepsi zihnimde canlanıyor.Sözleri tekrar okuduğunuzda, kafanızıda güzel bir resmin tezahür etmesini sağlıyor.

Soru: Bir şeyler gelip geçecek ve siz onları sadece düşünerek hayatta tutacaksınız.Bizimle unutamadığınız bir anınızı paylaşır mısınız?

Donghae: Arkadaşlarımla ya da kız arkadaşımla ayrıldığı zaman unutamadığım anlar oldu ama en unutulmaz an benim için babamın vefat ettiği zaman.

ZhouMi:  Aşk konusunda pek fazla deneyimim yok ama etrafımdaki insanları hep hatırımda tutarım.Şarkı sözü yazdığım zamanlarda, onların benim üzerimdeki etkilerine minnet duyarım. You and Me'yi yazdığımda arkadaşımın aşk hikayesini kullandım.Uzaktan bir ilişkileri vardı birisi yurt dışında Pekin'deydi, ama birbirlerini çok seviyorlardı.Bu nedenle, sözlerde ''Aşkımızdaki mesafeler kalplerimizi daha da yakınlaştırıyor. Bırak aşkımızın (aşk hikayemizin) müziğini aşkımız yazsın''ı yazdım.Umarım bu szler aşk hikayelerinin bir hatırası olur.

Hangeng: Benim en unutlmaz anım mezuniyet perfromansımdı.13 yaşında dans okuluna girdim.Sınıf arkadaşlarımla dans çalıştım,onlarla derse girdim, ve gerçek bir aile gibi 6 ylı beraber geçirdik.Mezuniyet gecemizde, hepimiz bliriz o gece ayrılık anlamına gelir,herkes törende en iyi performansını ortaya koydu.Dahası,annem de oradaydı ve ilk kez beni sahnede görüyorlardı.Gerçekten unutulmazdı.

ZhouMi: Hangeng aradaşlarını gerçekten sayıyor.Nerede sahne alırsak alalım, hep kendisini ziyarete gelen arkadaşları veya sınıf arkadaşları oluyor.Mesela, dün bir porgram çekiminin kaydından gece 2'de çıktık,ona rağmen Changsha'dan kendisini görmeye bir arkadaşı geldi.İnternette gezinirken konuşmalarına kulak misafiri oldum.Geçmişte kurdukları hayallerden bahsettiler.Kasten kulak kesilmemiştim!

Soru:Hepimiz böyle değil miyiz? Küçükken hep büyümek isteriz,geleceğimizi tartarız.Birçok yerlerden ya da deneyimlerden geçtiğinizdeyse dönüp geçmişe bakarsınız.

Hangeng: Aynı bizim ZhouMi ile okulda sahne aldığımız günler gibi.Okula gitmeyi özlüyoruz.1999 yılı benim için çok anlamlıdyı.O sene,ilk kez ülkemden başka bir yerde sahne aldım.,Gelenekselleşmiş Ulusal Etnik Azınlıklar Oyunları'nda da ilk kez sahne alacaktım.Sınıfımızdakiler altın, gümüş ve bronz madalyalar aldı, biz de Makao dönüşündeki gösteride sahne aldık.En son kısmı en önemli olandı.Azınlıkları temsil ettik ve askeriyenin 50.yıldönümü kulamasında sahne aldık.Dokunaklı olsa da, muhteşem bir deneyimdi.

Henry: Tüm ailem Kanada'da olduğu için, onları yılda sadece bir kez görebiliyorum.Geçen sene, onları bir kez görebildim ve sadece iki güncüktü, o yüzden onları çok özlüyorum.

Soru:Anneni özlediğinde n'aparsın? Ağlayıp sızlar mısın?

Henry: Ağlamam ama bazen sohbet etmek için ararım.Ama ne zaman arasam hep ''Uzak olunca çok yazıyor.Çok pahalı, hoşçakal'' diyor (gülüyor)

Ryeowook: Benim en unutulmaz anım geçen seneki tanıtım aktivitelerimiz sırasındaydı. Çin'de bir sürü akradaşla tanıştık ve Birçoğuyla da görüşme imkanımız oldu.Benim için şu anda en unutulmaz şey bu.Umarım bu yıl da aynı o şekilde geçer.

Soru: Ryeowook'un ağzından dökülenler sanki SJ-M'in hayranlarına bir aşk itirafı gibi.

Hangeng: evet.Bence en güzel hediye ve hayranlarımıza verdiğimiz en güzel karşılık, onlara en iyi performansımızı ve çalışmalarımızı sunmak.Ayrıca,albümlerimiz olsun, mini albümlerimiz olsun, hep iyi hazırlanıp her defasında farklı şeyler sunmayı arzu ediyoruz.Bu sefer albümümüzde birçok farklı tarzda parça var.Çok hareketli dans parçalarımız ve slow aşk şarkılarımız var.Dahası,dans hareketlerimiz, özel ana hareketler oluşturduğumuz öğrenmesi kolay hareketler.( Muhabirin isteği üzerine, SJ-M Blue Tomorrow'u seslendiriyor)



Yakışıklı Çocukların Samimi Aşk İtirafları

Soru: Aşk itiraflarından bahsetmişken, Confession (itiraf) adında bir parçanız var.Sözleri ZhouMi tarafından yazılmış ve bir aşk itirafını konu alıyor.Sizin ilk aşk itirafınız nasıldı? ZhouMi ile başlayalım...

ZhouMi: Aslında, yazdığım sözler esasen kendi hissetiklerimden çok farklı çünkü ben genelde yapmak istediğim şeyleri yazarım ama buna şarkı sözlerinde yer vermeye cesaret edemem.İlkokuldayken, bir kıza aşık olmuştum.Hergün ona gizlice hediye veriyordum,mesela her gün silgi vermek gibi, ama hiç ona bu hediyeleri verenin ben olduğumu söylemeye cesaret edemedim.Şimdi bile,öyle bir kız olsa dahi, ona hediye alırım.Onun da benden hoşlandığını sezinlersem, o zaman aşkımı itiraf ederim.

Hangeng: İlk aşk itirafımı hatırladıkça hala gülüyorum.İlk kez olmasından mütevellit, çok utangaç hissettim o yüzden iki arkadaşımın benimle gelmesini istedim.En sonunda, kızı da utancından yerin dibine soktum!! Dolayısıyla bir reddedilmeyle sonuç buldu (gülüyor)

Siwon: İtiraflar bağlamında, birçok insan kız arkadaşlarına çıkarlarken itirafta bulunuyor.Ama benim en unutulmaz itiraflarımdan birisi ailemeydi.Çıkış yapmadan önce, aileme karşı hiç sevgimi ifade etmemiştim.İlk sahne performansımdan sonra, anneme ''Anne, seni seviyorum'' demiştim.

Hangeng: Benim için de aynısı geçerli.Ben de daha önce hiç sevgimi ifade etmedim.İlk performansımda,anneme bu sözleri söylediğimde cidden gözyaşlarına boğulmuştum.Ama şimdi, bu sözleri çok rahat dile getirebiliyorum.

Donghae: 6.sınıftayken, bir kıza feci aşık olmuştum, ve ilk o zaman aşkımı itiraf etmiştim.Cesaretin yoksa, kızı kapamazsın (Hangeng araya giriyor: Çok romantiktir.Mesela,bisiklete biner,kız arkadaşını sahile taşır)

Ryeowook: Benim itiraflarım hep ya kavga sırasında ya da yanlış anlaşılmaların ardından olmuştur.İyi yemek yaparım ve yerken, akabinde özür dilerim.

Kyuhyun: İlk itirafımda başarız oldum.Lisede bir kıza aşık oldum.O gün performans sergilemem gerekti, o yüzden gizlice gül getirmiştim.Performans bittikten sonra, gülü kıza verdim, ama sonunda reddedildim.

ZhouMi: İlk aşkımı itiraf edişimi hatırlıyorum.Daha yeni aşık olmuş bir oğlan çocuğu gibiydim.Çok heyecanlıydım ve kalbim deli gibi atıyordu.Gülü kıza verdim, ama en sonunda reddedildim.

Kaynak: CpopAccess & Sina
Türkçe Çeviri: sukoyzob & sujutr
Düzenleme: sujutr
*Blogdan yazı çıkarmak ve alıntı yapmak yasaktır.


0 yorum:

Post a Comment

 
Back to top!