Ara Bul...
Friday, April 15, 2011

Nisan Ayı Super Junior Söyleşisi: Super Junior ile Soju Sofrası Sohbeti

Super Junior Üyeleriyle Hoş Bir Sohbet



2005 yılında çıkış yapan idol grup Super Junior, özellikle üye sayısıyla dikkat çekti. Bunun nedeni diğer grupların 5-6 üyesi varken 13 üyenin bulunmasıydı. Bu sayı, basit bir konser seyahati için şaka olmayacak kadar büyük.

6 yıl sonunda, bu sayıyı stratejik bir biçimde kullanarak, başarılı oldular. Kibum ve Hangeng’in gruptan ayrılması, Kangin’in askere gitmesiyle üye sayısı azaldı. Grup hit şarkıları “Sorry Sorry” ve “Bonamana” ile en iyi idol grup haline geldi. Ayrıca, birlikte ve bireysel olarak yaptıkları aktivitelerle daha da tanınır oldular. Üyeler arasında özellikle lider Leeteuk, büyük abi Heechul, yetenekli ana vokal Yesung ve komik Shindong TV ve radyo programlarında başarılı bir çalışma sergiliyor. Bu dört üye prime time(reytinglerin en yüksek olduğu dönem) döneminde 3 yayın şirketinde çalışmışlardır. Bu da onların “sohbet” konusunda yetenekli olduklarından dolayı  kabul edildiklerini gösteriyor.
Dördüyle geçen Pazar öğleden sonra Chungdamdong- Seoul’deki Fusion Restoran’da bir araya geldik. “Uzun bir sürenin ardından bir yerde ilk kez hep birlikte oturuyoruz” dediler. Kendi tercihleri göz önünde bulundurulduğunda, her biri normal sojuyla çilek kokteylini karıştırdı. Kadeh kaldırdılar ve rahatça sohbet ettiler. Kang Hodong ve Yoo Jaesuk’un adımlarını takip ederek yeni nesil sunucular ve en iyi idol olmak istedikleri hakkında birçok hikaye paylaştılar.



Kim Heechul hafife alınmayacak (iyi) bir içicidir, Shindong bira meraklısıdır, Leeteuk ve Yesung ise çok içemezler.

-Normalde ne kadar içersiniz?

Leeteuk: Ben. Yarım şişe soju. Fazla içemem. Çok içersem, tüm gün ne yediysem onu görmek zorunda kalıyorum(kusuyorum)

Kim Heechul: Ben tam anlamıyla çok içiyorum(gülüyor) Dün de sabaha kadar içtim. Beast’den Yong Joonhyung ile yakınım. Onunla akşam yemeği yedim.

Yesung: Ben de çok içemem. Yarım şişe soju içebilirim.

Shindong: Bir şişe veya yarısı kadar soju içebilirim. Fakat birayı sojudan daha çok seviyorum. Bira tavukla iyi gider. Sanırım annemi izleyerek, ona çektiğimden birayı seviyorum(gülüyor)
Heechul: Shindong’un ebeveynlerinin Ilsan’da kendi bira dükkanları var.
Shindong: Bu doğru. Fakat bunun hakkında konuşursam, reklam yapmış olacağım için  insanlar bir laf etmesin?



Her gün, akşam 8 den gece 2’ye kadar Radyo DJ olarak 6 saat “Suju Zamanı”

-Dördünüzde radyoda DJ siniz. Birbirinizi değerlendirecek olsaydınız?

Leeteuk: Heechul rahattır. Bu şekilde olduğu için soru sormakta oldukça rahattır. Ama ben bunun, onun gücü olduğunu düşünüyorum.

Heechul: Leeteuk 5 yıllık tecrübesiyle bir emektar. Programda kolaylıkla ve rahatça ev sahipliği yapıyor.

Leeteuk: Yesung da benimle birlikte ev sahipliği yapıyor. Hızlı bir şekilde ayak uydurdu.

Yesung: 1 aydır radyo programında ev sahipliği yapsam da, bu zamanlarda DMB programında ev sahipliği yapmamın yardımı oldu diye düşünüyorum. Tabi ki başlarda benim için zordu.

Heechul:  Shindong radyo programında şen şakrak sesini kullanıyor. Onun radyo için yaratıldığını düşünüyorum.


- Sanırım her gün akşam 8 den itibaren 6 saat  “Suju Zamanı”

Leeteuk: Sanırım öyle. Fakat 10 ve 12 arası altın zaman dilimi diye düşünüyorum(gülüyor)


-Hiç hata yaptınız mı?

Shindong: Bir defasında konuk ağırlarken uyuyakaldım, bir yayın kazasına neden olabilirdim. Bir keresinde de çok yorgundum uyuklamışım ve uykumda konuşmuşum. Dinleyicilere “Size hediye olarak pizza alacağım” diyecektim fakat o sırada selam vermeyi düşünüyordum. Rüya gördüm ve bu yüzden  “Sizi selamlayacağım” dedim.  Çok şükür kimse anlamadı ve ben de geçiştirdim(gülüyor)

Heechul: Çoğu kez şarkının ismiyle sanatçının adını birbirine karıştırıyorum. Sunye’den “Maybe” demem gerekirken, onun yerine Maybe’den “Sunye” diyorum(gülüyor)

Leeteuk: Önceden, Enhyuk ile programı yaptığımız zaman, İngilizce telaffuz nedeniyle kahkahalara boğulmuştuk. Miley Cyrus’un “Party in the U.S.A.,” demek isterken U.S.A yerine Yuja dedik. Çünkü acele etmiştik. Zorlanmıştık(gülüyor)


-Unutamadığınız(aklınızda kalan) konuklarınız oldu mu?

Heecehul: Geçenlerde Jewelry konuk olarak geldi. Yeni üyeleri Kim Yewon çok şirindi. Bu yüzden farklı bir şekilde ev sahipliği yaptım(gülüyor)



Yeni nesil sunucular? Leeteuk=Yoo Jaesuk, Kim Heechul= Kim Gura, Shindong= Kang Hodong, Yesung=Suju’nun desteği-önemli kişisi



- Kang Hodong ve Yoo Jaesuk’un ardından yeni nesil sunucular olarak insanları etkilemek hakkında ne düşünüyorsunuz?


Leeteuk: Biz buna layık değiliz. Şu an itibariye bundan çok uzağız. Fakat şu an orduda olan Boom ile bu konu hakkında konuştum. Sunbaelerimiz gibi olabilmek için önümüzdeki 10 yıl çok çalışacağımızı söyledik.



-Kimin Yoo Jaesuk’a benzediğini düşünüyorsunuz?


Heechul: Teuk. Bence bunun nedeni Kang Hodong sunbae ile iyi çalışması.


-O halde Kang Hodong tarzında olan kim?

Leeteuk: Shindong.


 -Peki Heechul?

Shindong: Heechul hyung Kim gura ve Shin Dongyup’ın karıştırılmış hali. Çünkü iğneleyici yorumlar yaptığında insanlar artık onu yadırgamıyor(gülüyor)


 -Sadece Yesung kaldı.

Yesung: Ben de iyi bir şekilde yapmak istiyorum. Fakat hala rolümün şarkı söylemek olduğunu düşünüyorum.

Hep birlikte; Leeteuk, Kim Heechul ve Shindong bunu kabul edip başlarıyla onayladılar.  Yesung’un diğer idol gruplar arasında, harika bir canlı söyleme yeteneğinin olduğunu söylediler. Ayrıca bir sırrı da açığa çıkardılar. Super Junior’un ana şarkılarının çoğunun, Yesung’un sesi temel alınarak yapıldığını söylediler. 


***************

Super Junior Sohbetleri: 4 Üye ''Menejer Abimizin Bizi Cezalandırmasını Talep Ettik''



6 yıllık ekip çalışması.Uzun ömürlü ilişkilerinin sırrı? Çaylaklık günleri hatıraları ortaya dökülüyor.


-Malum  2 yıl önce Altın Disk Ödülünü kazandınız, sanıyorum eski günleri anıyorsunuzdur.

Leeteuk:Bu konuda ne akdar konuşsam yetmez.O zamanları düşününce, hala gülüyorum.Bir keesinde Kangin ve ben kardeşlerimizi (grup üyelerini kastediyor) disipline etmek için gizlice anlaşma yaptık.Ama ciddi olan Yesung en önce kalktı.Kendini hatalı bularak ''Hepsi benim suçum'' dedi. Durum komedi bir hal aldı (Gülüyor)

Yesung: Teuk abinin lakabı ''Odam Teuk''tı. Ne zaman yurtdışında konser versek,konser bittikten sonra, tüm üyeleri odasına çağırır ve ekip çalışmamızı över.

Shindong: Muhtemelen bizim gibi ir idol grup daha yoktur.Ne zaman bir hata işlesek, kendi kendimizi cezalandırırız.Hatta menejer abimizin bizi cezalandırması talebinde bulunuruz.


-Hanheng ve Kangin ayrıldıktan sonra çok büyük bir etki oldu.

Leeteuk: İşte en talihsiz kısmı bu oldu.Özellikle Kangin'le irtibat kuramıyoruz.Gerçekten çok üzücü.Başta, Bir insanın hata yapabileceğini düşündüm.Ama ikinci kez yaptığında, açıkçası, kendimi alt üst olmuş hissettim.


-Hangeng'in, üyelerin telefonlarını açmaktan kaşçınıdğına dair söylemleri olduğu söylendi.

Leeteuk: Bir yanlış anlaşılma olmuş olsa bile, üyelerin bu konuda berbat hissetmiş olduğu gerçeğini inkar edemem.O yüzden Twitter'dan yazdım.Bir lider olarak diğer üyeler için bir şeyler yapma sorumluluğu hissi oluştu.

Sevgi  ve nefretin olduğu bir ilişki daha uzun yol katediyor.O yüzden, Kore idol grupları arasında, insanlarca pek farkedilmese de, grup olarak Suju en yaşlı(eski) grup olmaya başlıyor.Daha şimdiden HOT'tan,Sechskies ve G.o.D'dan daha fazla çalıştılar.En eski grup olmaları ve Shinwa'yı geçmeleri ise sadece zaman meselesi.

Yesung, umarım ''I am Singer''a çıkarım


-Şu sıralar, MBC'nn ''I am a Singer'' programı oldukça büyük ilgi görüyor...

Shindong: Tüm harika şarkıcı sunbaelerimizi biraraya getirme fikrine çok şaşırmıştım.

Heechul: Gerçketen bayıldım, çünkü eski şarkıalrı dinleyebiliyorum.Aslında, İnkigayo'yu izlediğimizde, kim bu yeni şarkıcı diye soruyoruz.Birçok eğlence programının yitip gitmiş olması çok kötü oldu.

Leeteuk: Program, benim de çıkmış olduğum Enjoy Today yayından kaldırıldıktan sonra yayınlandı. O yüzden 8acı duyarak) aynı zaman diliminde yayınlanan 1 Night 2 Days ya da Running Man'i izledim.(gülüyor) Ama sonradan programı duydum ve ölümüne hayranı oldum.Ama en sondaki eleneceğine birinci bitiren olsaydı daha iyi olurdu diye düşündüm.

Yesung: Komşu olmamızdan dolayı sık sık Yoo Dohyun sunbaenim ile görüşürüm.Kendisini televizyonda görünce, heyecanlı ve kıskanmış hissettim.Daha sonralar fırsat olursa ben de bir programa çıkmak istiyorum.


Peki ya evlilik? ''35 ya da daha yaşlı olduğunda'', Moon Geunyoung'ın Yesung'un 10 yıldır ideal tipi olduğunu öğrendik.

-Peki, askerlik ve evlilik konularında endişeli değil misiniz?

Leeteuk: Tabii ki. Askerlik hususunda çok düşünüyorum.Henüz bilmiyorum ama şahsen ya bu senenin sonunda ya da gelecek sene başı giderim.Ama bu konu hakkında düşündüm.Yaşlarımız yakın olduğu için, aynı anda askerlik yapmak sıkıntı olmayacaktır...


-Biriyle çıkma ve evlilik konusu peki?

Heechul: Daha önce çıkmadım değil.Ama şu anda kız arkadaşım yok.Çoğu ilişkim 3 ay bile sürmedi.Sanırım 33-35 yaşlarında evleneceğim.Bunu sayısız kez söylemişimdir ama uluslararası evliliği de düşünüyorum.


-Leeteuk'ın Kim Yu-Na ile skandalı olmuştu...

Leeteuk: Bunu birçok kez söyledim, ama insanlar hala bu konu hakkıdna konuşup duruyorlar.Şimdi tekrar söylüyorum.Benim yüzümden Kim Yu-Na ne şekilde zarar görmüşse özür dilerim.Okul forması reklamından sonra kendisiyle bir daha hiç görüşmedim.Ayrıca önce Yesıng ona minihomphy ilchon'luğu* teklif etti.

*minihomphy ilchon;SK Telcom'un alt şirketi olan SK İletşimcilik tarafından işletilen bir Güney Kore sosyal ağ hizmeti.Üyeler minihomphy'leriyle İlchon oluştururark ya da arkadaşlık kurarak ilişkilerini geliştiriyorlar.Bir nevi arkadaşlık sitesi.



-O zaman kimseyle görüşmüyorsun yani?

Leeteuk:İnsanların benimle ilgili yanlış anlamaları var.Yapacak bir şeyim olmazsai odamda oturuyorum.Nete giriyorum (gülüyor) 35-27 yaşlarında evlenirim diye düşünüyorum.

-Shindong'un çoktan evleneceği bir çıktı.Peki ya sen Yesung?

Yesung: Benim ideal tipim 10 yıldır Moon Geunyoung (gülüyor)

-Son olarak, 5.albümü ne zaman dinleme fırsatamız olacak?
Sanırım en yakın yaz gibi.

O gün, Kim heechul, Shindong ve muhabir 4 saat içinde 6 şişe soju devirdi. Bu dört ''anlamlı konuşan kişi'' sayesinde, sohbetin sonu gelmek bilmedi.Ama bir şey netti ki, Super Junior büyümüş ve olgunlaşmıştı.Birden 10 yıl sorna bu insanların hepsini aynı anda göremeyeceğim aklımda geçti.Onalrla bir içki daha içme istepşmi bastırdım ve başka bir zaman görülmek üzere söz verdim.Hoş bir şekilde gülümsediler ve ''Gerçekten eğlenceli bir söyleşi oldu'' dediler.



*************

Super Junior İle Hoş Sohbet 3. Kısım : Kim Heechul'ün Iphone Duvar Kağıdındaki Ünlü Kim?

İşte hızlıca bir teftiş için buradayız.
Bakalım Super Junior'un dört üyesinin çantalarında neler var?





Leeteuk: Diş macunu, diş fırçası, kendisine has bir çeşit bitkisel bir ilaç, doğal antibiyotik olan arı reçinesi, bir tüp el kremi, nezle için bir ilaç.


Kim Heechul: IPhone4 (Duvar kağıdı - Kristen Stewart)
Shindong: IPhone4 (Duvar kağıdı - Kendisine ait olan "PC Bankası"nın kendi  logosu)



Yesung: Siyah bir şapka, Japon mangası One Piece, bir Ipod, röportaj yaptığımız o günü aldığı 2 çift kot

Cr. Isplus
Eng Trans:Minnie @ SUJUISM.BLOGSPOT.COM
Türkçe Çeviri: Evilly* ,Kyumineo @sujutr


 *Blogdan yazı çıkarmak ve alıntı yapmak yasaktır.

0 yorum:

Post a Comment

 
Back to top!