Ara Bul...
Sunday, January 26, 2014
Sunday, January 26, 2014

2012 Kasım Sayısı High Cut Dergisi Röportajı - Super Junior


Soru1: Çoğu bayan hayranlarınız Yesung’un pürüzsüz cildini kıskanıyor. Cildinize özel bir bakım yapıyor musunuz?

Yesung: Cildim doğal, hiç kozmetik/estetik müdahalelere başvurmadım. Muhtemelen bunun karşılığında, başka şeylere sahip değilim. 1.albümümüz sırasında ameliyat geçirdim, o yüzden alkol alamıyordum. Grupta en zayıf olan ben olsam da hala diyete devam ediyorum



Soru 2: Birçok müzikalde oynadınız. O zamanlar müzikallerde çok iyi oynayan idol yoktu. Nasıl karar verdiniz?

Yesung: Kendini müzikallerde deneyen çok fazla idol olmadığı için şaşıran çok oldu.  Ben müziği öğrenmeye çalıştım,ve ilgimin çoğu ona yönelikti, uygulamalarla da oyunculuk becerilerimin geliştiğini düşünüyorum. Belli bir süreliğine müzikallerden uzak kaldım. Geçen senenin sonunda yine müzikal sahnesinde olabilirdim, ama tam  provalara başlamadan önce bizim proğramlarımızı değiştirdikleri için teklifi geri çevirmek zorunda kaldım. Evde 5000den fazla filmim var, onlardan çalışıyorum/öğreniyorum. Ayrıca, iyi bir MC olmayı denemek istiyorum. Spora karşı da ilgim var, kendimi yabancı bir spor dalında denemek istiyorum. Sporla ilgili filmler/proğramlar var ya orada MC olmak istiyorum!


Soru 3: Eunhyuk,Kyuhyun ve Ryeowook bu yaz Yunanistan’da mıydınız?

Eunhyuk: Eylül ayında Atina,Santorini ve Mykonos’a gittik. Çok fazla koreli yoktu, ama yine de eğlenceliydi, bize Santorini’nin balayı yeri olduğunu söylediler. Üç erkek oradaydı ve kendilerini yalnız hissettiler (gülüyor). Çıkış yaptığım zamandan beri ilk defa bu kadar çok yüzdüm. Biraz yandım da.
Kyuhyun: İlk 4 gün biz sadece yüzdük. Beraber eğlenmek istesek de ya da bir yerlere gitmemiz gerektiğinde bile yapamadık.
Ryeowook: Gezimizde herkesin kendi sorumlulukları vardı. Kyuhyun otel ve uçakta daha etkili kişiydi, Eunhyuk da yolumuzu belirliyordu, biz baya seyahat ettik ve “Biz Yunanistan’a tekrar gelebilecek miyiz?” diye düşündük. Ben çok fazla para harcadım. Ama biz birbirimize yardımcı olduk, biri bir şey yapmak isterse diğerleri hemen “Tamam” diyordu. Çok güzel vakit geçirdik ve seneye Boracay’a gidelim diye sözleştik.
Kyuhyun: Tatilimiz için şirketin biraz da olsa para vereceğini düşünüyorduk ama bu gerçekleşmedi (gülüyor) biz çok fazla zaman geçirdik, ve geriye dönüp baktığımızda bunları hatırlamak güzel olur diye düşünüyorum.



Soru 4: Diğer üyeler yazın ne yaptılar?

Donghae:  Bizim yılda sadece 8-9 gün tatilimiz oluyor. Yapmak istediğim birçok şey vardı o yüzden Los Angeles’a gittim. Orda 2 gün kaldım. Kore’ye döndükten sonra Chung Chang’a gittim ve orda da 2 gün kaldım.


Soru 5: Jakarta SMTOWN konserinden daha yeni döndünüz. SM – ailesiyle ilgili bir sürü komik anınız vardır.

Eunhyuk: Hiçbir zaman vaktimiz yetmiyor. Konserden sonra hemen uçağa biniyoruz. Ama bu sefer hepimiz aynı uçaktaydık. SNSD, SHINee ve f(x) ile brlikteydik.  Uyuyabilirdik, ama konuşarak geçirdik. Birkaç gün önce Teukkie hyung SM üyelerinin mesajlarını açtı. Orda bir sürü komik mesaj ve resimler vardı. Bu cidden kaos (gülüyor).
Leeteuk:  Hey, bunu anlatırsan, bilgi sızıntısı gibi görünebilir. (ama görüşme sırasında birkaç resim gösterdiler). Eğer twitterda paylaşırsak gerçekten kaos olur. Beklendiği gibi SNSD üyeleri hepsini çekmiş.


Soru 6:  Bunu sormadan edemeyiz. SJ görünüm sıralaması?

Eunhyuk:  Burda önemli olan 1. ve sonuncu olandır. Siwon,Donghae,Sungmin hyung. Ben ortalarda bir yerde. En düşük derece ile Ryeowook ve Yesung hyung ve çok olmadı Kyuhyun’un yüzü de MC olarak çalışmaya başladığından beri komik olmaya başladı.
Yesung(sinirlenerek): Sıralamada her zaman en altta olan sensin. Ben sürekli kozmetik ürünlerini kullandığım için yukarılara yakın bir yerdeyim. Gerçek hayatta beni görürseniz, daha da iyiyim. Donghae makyajlıyken en yakışıklımız oluyor, ama makyajsız aşağı düşer(Gülerek yanında oturan Donghae’den kaçıyor) Kyuhyun,Donghae ve Siwon kamerada daha iyi görünüyorlar.



Soru 7: Vokal değerlendirmesi hakkında ne dersiniz?

Yesung:  Ilk 3 K.R.Y olduğu açıktır. Tabii ben 1. sıradayım. Yine de herkesin zevkine göre değişir. Benim ses tonum genç olduğundan gençlerin hoşuna gidiyor. Ryeowook’un vokali de güçlü. Kyuhyun’un ise yumuşak ve pürüzsüz. Ama bu başka bir şeydir.



Soru 8: Özel soru. Donghae, siz “Panda and Hedgedog” dizisinde başroldeydiniz. En çok kime minnettarsınız?

Donghae: Başlangıçta Park Jin Hyun ile çalışmaktan çok korkuyordum, ama o cidden bana kendi torunuymuş gibi davrandı. Senaryoyu okuduğumuzda bana: “Beni deden gibi gör” dedi. O zaman ben ona “dede” dedim. Öğretmen mesaj göndermeyi bilmiyor ama o öğrenerek bana bir tane yolladı. Bölümler yayınlandıktan sonra 2-3 tane daha yolladı.



 Soru 9: Siz MC…

Kyuhyun: Kayıttan önce her zaman beraber kayıt yapacağımız kişileri selamlamak için soyunma/bekleme odasına gidiyorum. Kayıt sırasında keskin yorumlar yapmayı seviyorum. Ve kayıt bittikten sonra her zaman özür diliyorum. Çoğu benim iyi bir insan olduğumu düşünüyor. Bu doğru. Aslında, keskin ve alaycı yorumları sevmiyorum.

Soru 10:  “Radio Star”a davet etmek ve bizzat “yok etmek/mahvetmek” istediğiniz kişiler var mı?

Kyuhyun: DBSK sunbaelerim ve BoA’yı aynı gün davet etmek istiyorum. DBSK ile çok yakınım, özellikle Changmin ile. Onun hakkında her şeyi biliyorum. Ve onu belirli bir seviyeye kadar yok etmek/mahvetmek istiyorum (gülüyor). BoA noona bir yıldız, ama ben onun hakkında çok şey bilmiyorum. Onların gelmesini istiyorum, onlar ise istemiyor.

Soru 11:  2007 yılında geçirdiğiniz  araba kazası sonrası yaralarınız hala var mı?

Kyuhyun: Nerede olursam olayım emniyet kemerini takma gibi bir alışkanlığım var. Ayrıca, arabada uyuyamıyorum.



Soru 12:  Ryeowook ve Sungmin Kiss The Radio’da ikili öpücük gönderiyorlar. Bu çekiciliğiniz mi ?

Ryeowook:  İlk başladığımız zamanlarda yayına nasıl başlayacağımı bilmiyordum, ama çoğu kişi bizi övdü, Sungmin hyung ile beraber çalışmak benim için daha iyi olduğuna eminim. Çok eğleniyoruz. Kendim hakkında konuşmak hoşuma gidiyor, günlük tutuyormuşsun gibi bir duygu. Oraya zürafamı getirebilmem hoşuma gidiyor. Biz başlayalı 10 ay oldu, ve buna devam etmek istiyorum.

Soru 13:  Son zamanlarda herkes sizin zürafalara karşı olan aşkınızı konuşuyor. Hatta Tayland’daki hayranlar zürafaların olduğu hayvanat bahçesine sizin adınızı vermişler.

Ryeowook: Çocukluğumdan beri yüksek hayvanlardan hoşlanırdım. Anne-babam, ikisi de çalıştığı için eve kendim gitmek zorunda kalıyordum, yolda sık sık hayvanat bahçesine uğrar ve zürafalara bakardım. Zürafa şeklinde bir sürü hediye alıyorum, hatta benim adımı taşıyan hayvanat bahçesi bile. O zaman çok minnettardım ve aynı zamanda da şok olmuştum. Neden benim adımı vermek zorundaydılar? (gülüyor) o hayvanat bahçesine gideceğim. Benim zürafalarım nasılmış,seviliyorlar mı görmek istiyorum.



Soru 14:  Eunhyuk sık sık komik fotoğraflar gösteriyor. Onlar gerçek kişiliğinize çok mu benziyor?

Eunhyuk: Proğram/Showlarda daha komik görünüyorum. Normalde, kendim hakkında konuşmayı çok sevmiyorum ve esprilerde çok iyi değilim. Proğramları dikkatle izlerseniz çok konuşmadığımı görürsünüz.




Soru 15: Eunhyuk, Sungmin, Yesung ve Kyuhyun yurtta aynı katta yaşıyorlar. Sungmin burada değilken uyku alışkanlıklarınız hakkında konuşalım.

Kyuhyun:  Her üyenin kendi odası var, ama beni Sungmin ile yerleştirdiler. Ben horluyorum, ve bunun Sungmin hyungun hoşuna gittiğini düşünüyorum. Genellikle biri bağırıyorsa ya da horluyorsa uyanırsın, ama o, ben ne yaparsam yapayım uyumaya devam ediyor. Benden yoruluyordur diye düşünüyorum.



Soru 16: Super Junior 110 haftadır Tayvan müzik listelerinde lider konumunda. Asya’da çok popülersiniz.

Donghae: Biz Asya’nın her köşesinde popüleriz o yüzden şaşırmayın. Teukkie hyung “biz hayranları büyüleyen yeni çocuklar gibiyiz” dedi. Ben çok minnettarım ve her yerde gösteri yapabilmek istiyorum. Siwon ikimiz de yabancı ülkelerde çok popüleriz. Biz 1-2 sıralardayız (Sırıtıyor)



Soru 17: Sizin vokalleriniz gösterileriniz/showlarınız kadar bilinmiyor.

Yesung:  Bazıları bizim showlarda daha iyi olduğumuzu söyledi, o yüzden ben “Immortal Song”a katıldım, bizim Asya’nın şarkı söyleyen grubu olduğumuzu gösterebilmek için.
Ryeowook:  Grubumuz 20li yaşlarındaki adamları temsil ediyor… bu çok komik. “Immortal Song”daki performansımdan sonra insanlar artık şarkı söylemekte iyi olduğumu ve grubumuzun imajının hiç de kötü olmadığını biliyorlar.
Leeteuk: Bizim imajımıza bakarak daha uzun süre yolumuza devam edebiliriz diye düşünüyorum. Bazen ana vokallerimize üzülüyorum, bazı insanlar onların vokal becerilerine çamur atıyorlar. Onlar diğerlerinden daha iyiler. Onlar profesyoneller. Aksini düşünüyorsanız, örneğin, benim solo albümüm hoşunuza gideceğini sanmıyorum.


Soru 18: Sıcak bir konu. Bütün şarkılarınızın benzediğini söyleyen insanlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ryeowook:  Biz değişiyoruz, eğer siz “Twins” ve “Don’t Don” şarkılarını ve diğer şarkılarımızı dinlerseniz ne kadar değiştiğimizi fark edeceksiniz. “Sorry Sorry”çok iyi bir şarkı ve çok seviliyor. Bu kez “SPY” şarkımızda da ajan 007 konseptini seçtik ve çok da iyi oldu.

Soru 19:  Leeteuk’un askere gitmesine az kaldı. Gitmeden önce neler yapmayı planlıyorsunuz?

Leeteuk:  Ben oynamak zorundayım ama nasıl yapacağımı bilmiyorum. Menajer hyunga sorduğumda herşeyi yapmam gerektiğini söylüyor. Korkuyorum ve çok rahatsız edici olacağımı düşünüyorum. Kanalların binalarının etrafında dolanıp sonra içeri girip yönetmenlere sadece “merhaba” deyip,yardım edebileceğim bir şey varsa yardım edebilirim. Kısa bir süre önce çok önemli bir “teşekkür” aldım, Star King’in baş yönetmeninden ve çok üzgün hissettim. Ana MC olarak zor 4 yıl geçirdim.. proğram kaydı çok zor. Sonunda MC olmanın tadına varmıştım, o yüzden bırakıp giderken üzülüyorum.

Soru 20: Kız arkadaşınız var mı?

Leeteuk:  bir yıl kadar önce son kız arkadaşımdan ayrıldım.(Donghae liderin yalancılığıyla ilgili birşeyler diyor) şirket benim yalnız olduğumu söylese de bunun aksini söyleyecekler bulunur. Kız arkadaşı edinmek istiyorum. Birçok kişi askerdeyken kız arkadaşının mektupları insana yardımcı olduğunu söylüyor o yüzden aktif bir arayış içerisindeyim. 10 yıldan fazladır yurtta kalıyorum ama döndükten sonra sevgili bulup evlenebilmek için ayrı bir evde yaşayacağım.

Soru 21: Üyeler Leeteuk’un askere gitmesi hakkında endişeli mi?

Donghae:  Herkesin askere gitmesi gerekiyor, ama… Teukkie hyungu 14 senedir bildiğim ve tanıdığım için, çok üzgün hissediyorum çünkü onu birkaç kere görebileceğim… onsuz kendimizi çok boş hissederiz diye düşünüyorum.
Eunhyuk:  gösterlerde sık sık konuşuyorum ve “biz” diyorum, ama genelde benim rolüm Teukkie hyungun rolünden daha küçük. Sonuç olarak onu çok çok özleyeceğiz diye düşünüyorum.



Çeviri: D_Q @sujutr

*Blogdan yazı çıkarmak ve alıntı yapmak yasaktır. 

Warning: Unauthorized use and/or duplication of the content provided on http://sujutr.blogspot.com/ is strictly prohibited.

0 yorum:

Post a Comment

 
Back to top!