Ara Bul...
Sunday, February 16, 2014

[2011] Kibum'un SJ'dan Ayrılmadan Önce Üyeler İçin Yazdığı Mektuplar

Leeteuk’a:
Leeteuk hyung bir abi, bir baba gibi. Hep, endişelenmesi gerekmeyen bir çocuk olmaya çalıştım. Her zaman uyum sağlayamadığım için kendisini çaresiz hissetse de beni hep destekledi. Hatta bazen "komik olmak uğruna idol imajından taviz vermen işe yaramaz" diyerek ona takılsam da, hala ona değer verdiğimi bilir. Ve bir gün, gülümseyerek kameraya döndün ve “Aslında her zaman hakkında endişelendiğim üye Kibum.” dedin. Gözyaşlarını umursamadan hala benim adımı söylüyordun (kendisiyle ne olursa olsun ilgilendiğini anlatıyor). Benim için, bir kez daha, imajından taviz vermek istiyordun. Leeteuk hyung, Kibum seni seviyor, bu yüzden sonuna kadar hep seninle yürüyeceğim.



Heechul’e:
Heechul hyung, bana göre en özel. Başta birbirimizle anlaşamadık. Sen, samimi yaklaşımımı sevmedin, ben de, senin bana diğerlerinden farklı davranmanı sevmedim. Sonra kader bizi bir araya getirdi. Rainbow Romance filmini çekerken seni anlamaya başladım, sen de beni kabul etmeye başladın, ve ben Kim Heechul’un en sevdiği dongsaeng (kendinden küçük) oldum. Bugüne kadar, benim için yaptığın onca şeye bakınca, sadece beraber olduğumuzda sana yardım etmeyi seçebilirim, çünkü bu senin bana öyle gözkulak oldun. Sen kazada arabadayken ve ameliyat sırasında, Hankyung hyung yanında değilken ben senin yanındaydım. Bu yüzden Heechul hyung, sen gücünü ve inadını hep beni korumak için kullandın, Heechul hyung, Kibum seni hayal kırıklığına uğratmayacak.


Hangeng’e:
Hankyung hyung, birbirimize çok benzediğimizi hissediyorum. Bir hayal için, sen evinden uzaklara seyahat ederken, ben hayalim için, evime geri döndüm.  Ama ikimizde ailelerimizden uzaktık, arkadaşımız yoktu, en baştan başlamak zorundaydık. İlk üç yıl aynı Amerika’ya ilk gittiğim zamanki gibiydi, arkadaşım yoktu ve diğer insanlarla iletişim kuramıyordum. Katlanması zor günlerdi. Hankyung hyung her seferinde sıcacık gülümserdi, onun bu metaneti beni kendimden utandırdı. Hankyung hyung, o günlerde uyum sağlayamamak zordu, değil mi? Devam etmek de durup dinlenmek de zordu. Sanırım seni anlıyorum ve sanırım sen de beni anlıyorsun. Biz, hayalleri için gezen çocuklarız. Hankyung hyung, şuanda hala devam eden şeylere rağmen (yıl 2011, hatırlayın), yine de beraber devam edebilir miyiz? Sanırım hiçbir zaman vazgeçmeyeceğiz.



Yesung’a:
Yesung hyung, itiraf etmeliyim ki bazen insanları dilsiz bırakabiliyorsun. Nerde ya da hangi modda olursak olalım espriler yapıyorsun. Ama Jongwoon hyung, en çok sesine imreniyorum. Biliyorum ki sen, Super Junior’ın yeri doldurulamaz ana vokalisin. Ama bu neşeli atmosferi oluşturabilmek için idol imajına zarar veriyorsun. Aslında, kameralar kapalıyken, çok cezbedicisin ve her zaman sessizce üzerine düşeni yapıyorsun. Chungnam’dan gelen küçük çocuk şimdi güvenilebilir bir dağa dönüştü. Jongwoon hyung, bazen unutsam da, sen SJ ailesinin büyük bir ebeveynisin. Sensiz, Teuk hyung tek başına dayanamazdı.


Kangin’e:
Kangin hyung, hayır Youngwoon hyung. Herkes der ki, eğer ailede nazik bir anne varsa mutlaka otoriter bir baba da olmalı. Otoriter baba sensin. Ama ben biliyorum ki aslında senin kalbin en yumuşak ve en kırılgan olan. Bütün sorumluluğu üstüne alıyorsun, Teuk hyung’u bile koruyorsun. Filmi çekerken (Muhtemelen Attack On The Pin Up Boys’dan bahsediyor), SJ için çok çalışacağını söyledin ve gerçekten de idol/şarkıcı imajını bir kenara atıp gerçek kimliğinle bizim için çok çabaladın. Daha yeni çıkış yaptığımız zamanlarda kapak çocuğuydum, biliyorum, popülariteden sorumluydum, ama şimdi düşündüğüm zaman, beni gözetmeni ve herkese “Bu benim dongsaengim, aynı derecede kusursuz bir aktör, sadece güzel bir yüzden ibaret değil.” demeni gerçekten istedim. Youngwoon hyung, yolun sonuna kadar seni takip edeceğim ve sana inanacağım.


Shindong’a:
Shindong hyung, mutlu ve dolgun Shindong hyung. Çıkış yaptığımız zaman bütün o tartışmalarla en çok baskı senin üzerindeydi biliyorum. Bilmedikleri şey ise, bizim büyüleyici danslarımızın koreografilerini hazırlamak için kaç geceyi uykusuz geçirdiğin. Bugün %100 yetenekli bir adama dönüştün. Bir yandan seninle gurur duyarken, diğer yandan kendimden utandım. Sana teşekkür etmek istiyorum Shindong hyung, lütfen bundan sonra “SJ’nun popülaritesini aşağı çektiğim için ayrılacağım.” gibi şeyler söyleme. Sensiz, danslarımız şu anda olduğu gibi organize ve senkronize olamaz. Sen olmasan bizle kim rap yapar? Bu yüzden benim için beklemelisin, beraber o sahneye çıkacağız ve ismimizi (Uri Şupo Cuni-oeyo!) beraber haykıracağız.



Sungmin’e:
Sungmin hyung, SJ’da sevimlilikten sorumlu üye. Hehe, gülüşümüz benzemiyor mu? Fanlar bizi benzetiyorlar. Sen sevimli tavşansın ama onlar seni hiç dövüş sanatları çalışırken gördüler mi? Aslında sen sağlam bir adamsın. İnatçı ve bir damla bile gözyaşı akıtmak istemeyen biri. Yılın sonunda büyük ödülü kazandığımızda, zirvedeyken, sen bizi kalabalığın içinden izledin, her birimizi rahatlatmaya çalışıyordun, gülüyordun, ağlamayı reddediyordun. Sahne arkasında başın öne eğikti, geçmişten bugüne yaşadığımız şeyler için ağlıyordun, biliyorum. Sungmin hyung, sen 6 hyungun ve 6 dongsaengin olduğunu söyledin, bu yüzden güçlü olup ağlamamalıydın. Herkesin içinde Sungmin hyung en mükemmeli, senin sayende hiçbir şey için endişelenmeme gerek yokmuş gibi hissediyorum



Eunhyuk’a:
Eunhyuk hyung, hey, Lee Hyukjae! Yine mi ağlıyorsun? Çok aptalsın, sulu göz. Evet, eğer öyle olmasaydın neden o kadar fırsatı, sadece iyi arkadaşlarınla beraber olmak için tepesin ki? Eğer öyle olmasaydın, neden senden önce çıkış yapan arkadaşını neşelendirmek için gizlice onun hayranlarıyla buluşasın? Aptal olmasaydın, aslında gizlice bir ay boyunca ağlarken iyiymişsin gibi davranmazdın. Aptal insanlar mutludur. SJ’da sen ana dansçısın. Kimse bu pozisyonu senden alamaz. Oh evet, ayrıca şarkı sözleri de yazabilirsin. Görünüşünden dolayı, aslında bir de tutkulu bir tarafın olduğunu göremiyoruz. Hey, Lee Hyukjae, önceki gibi raplerinin yarısını benimle paylaş, beraber yapabiliriz. Beni beklemek zorundasın. Ve ağlamak bir erkeğin karizmasını çizer, tamam mı? Ayrıca, bana yalan söyleme. Senin “imaj kontrolü”nden gına geldi. Unutma, beni beklemek zorundasın.



Donghae’ye:
Donghae, benim Lee Donghae’m. Sana hyung demeyeceğim çünkü hyung benmişim gibi hissediyorum, seni koruması gereken bir hyung. Benim Lee Donghae’m bir çift unutulmaz göze sahip, saf ve masum gülüşün benim buzdan kalbimi anında eritiyor. Kore’ye ilk geldiğim zamanı hatırlıyorum, tamamen yabancı bir çevre. Bana ilk defa el uzatan sendin, beni korkutan sarılmanı hala hatırlıyorum. Sonsuza kadar kardeş olalım, tamam mı? Babanın ölümünün sana olan etkisini asla unutamam, ama seni rahatlatmak için çok vaktim olmadı, işime yapışmam gerekiyordu. Başkalarının bizi küçük görmesine izin veremem değil mi? Lee Donghae en nazik insan, Teuk hyung en çok güvendiği çocukların biz olduğunu söyledi. Çin’deyken evi çok özleme. Geng hyungu takip et. Bunu yapabileceğine inanıyorum.


Siwon’a:
Siwon hyung, sonunda sana geldim. Choi Siwon, gerçekten de bir melek misin? Ya da içinde büyüdüğün çevre mi dünyadaki kötülüğü görmeni engelliyor? Biliyorsun, beni çok baskı altına aldın. Sana bakarken kendimden utandım. Hala hatırlarım, ben köşelerde saklanırken sen benim arkadaşım olmak istiyordun. O zamanlar yüz ifaden o kadar samimiydi ki dünyada gerçekten melekler var gibi hissettim. O zaman beni kurtaran sen miydin? Benim gibi, çok farklı bir çevre ve geçmişten gelen biri bile seninle arkadaş olabildi. Belki de yorulduğum zaman, kendi başıma çabalamaktansa Kangin hyungun dediği gibi mızmızlanıp şikâyet etmeliyim. Siwon hyung, sen bana yardım edersin değil mi? Karar verilmiştir, sana dayanmak istiyorum çünkü senin omuzların en güvenilir olan. Bırakma, tamam mı?



Ryeowook’a:
Ryeowook-ah, sadece birkaç gün büyük olan ama her zaman kendine maknae diyen hyung. Bana göre sen %100 maknae ve hep neşelendirilmesi ve gözetilmesi gereken bir kardeşsin. Yeni çıkış yaptığımız zamanlarda sen en son Junyoung’ın yerini alıp gruba katılmıştın. Sadece birkaç hafta eğitim görmüş gibi bir havan vardı ama onlar senin ne kadar çok çalıştığını görmediler. Çok kısa bir zamanda tatlı dolgun çocuktan şimdiki haline dönüştün. Ne kadar acı çektin? Tek bildiğim asla tekrar kilo alıp eski halin gibi olamayacağın. Ryeowook-ah, ben yanında değilken alışmak zor mu? Endişelenme ve ağlama, hala benim için şarkı söyleyip piano çalmanı bekliyorum. Kim Ryeowook en iyisi, SJ’ın ebedi maknaesi, hyungların en çok gurur duydukları maknaeler olmalıyız değil mi?


Kyuhyun’a:
Kyuhyun, Cho Kyuhyun. Hyungların başını ağrıtacak şeyler en çok sen yapıyormuşsun gibi hissediyorum. İnatçı evil (fena/kötü) çocuk seni. Maknaeliğinin arkasına sığınarak kim bilir kaç defa hyunglara sataştın. Ama her seferinde, evil planını gerçekleştirdikten sonra yüzüne yayılan gülümsemeyi görünce, sana olan kızgınlığım geçti. Çünkü sonunda, gerçekte kim olduğunu gösterdin. SJ’a en son katılan üye olarak, en baştan beri çok fazla zor zamanlar yaşadın, hala hatırlıyor musun? Fanlar sana ilk hediyeni verdiklerinde yüzünün her köşesinde “İNANAMIYORUM” yazıyordu. Sahnede şarkı söylediğin zaman herkesi gururlandırdın. Sanki SJ’da olmak için doğmuştun. Cehennem gibi eğitimden sonra, nihayet büyüdün. Yurda döndüğün zaman bilerek hyungları görmezden gelip direkt yatağına gidiyorsun. Gerçekten de evil bir çocuksun. 2jib’e eksiksiz bir sahne verebilmek için hala iyileşme aşamasında olan vücudunu sürüklediğin zaman senin için çok endişelendim. Bugün, sahnedesin ve bana sesleniyorsun, aynı bizim sana seslendiğimiz gibi. Bu yüzden, hyung yakında geri dönecek. Sen GameGyu, benim PK (oynadıkları oyunlarla ilgili) ile bekle beni. Seni ezip geçmemi izle!



Cr. sujufanclub.wordpress.com
Çeviri: Sky Sailor
*Blogdan yazı çıkarmak ve alıntı yapmak yasaktır. 


Warning: Unauthorized use and/or duplication of the content provided on http://sujutr.blogspot.com/ is strictly prohibited.

0 yorum:

Post a Comment

 
Back to top!