Ara Bul...
Monday, June 10, 2013

(RÖPORTAJ) Ryeowook: “ Bu Müzikali Kaçırmak İstemedim”



Birbirlerine bakıp neşeli kahkahalar attılar. Fotoğraf çekilirlerken haberci onlara “el ele tutuşmak zorunda değilsiniz” dediğinde yine kahkahayla birlikte “zorunda değil miyiz?” dediler. Onlar Super Junior’un ve F(x)’in ana vokalleri, Ryeowook ve Luna. İkili, High School Musical’de, baş roller olan Troy ve Gabriella olarak yer alıyorlar ve 3 haftadır birlikte çalıştıkları oyuncularla birlikte pratik yapıyorlar. Ryeowook ekipteki oyuncuların neredeyse hepsiyle yakınlaştığını söyledi ve Luna, ekibin en küçüğü, yavaş yavaş ekibe uyum sağladığını belirtti. Müzikal için epey gayretli ve hevesliler.

“Bir süredir beklemekte olduğum bir projeydi” “Gerçekten içinde olmak istedim.2 yıldır, High School Musical açılışı hakkında söylentiler vardı. Katılmak istedim, böylece seçmelere girdim.  Seçildiğim için çok mutluyum.”

F(x)’den Luna’nın, Legally Blonde ve Coyote Ugly ‘den sonra High School Musical’in 3. müzikali olması tesadüf değil. Önce aynı isimdeki filmden etkilendi hatta SM konserinde SHINee’den Onew ile High School Musical’den bir şarkı bile söyledi.

“Ne yazık ki, o şarkı müzikalde yok, ama bu müzikalin cazibesi şarkılarda. Şarkılar çok sofistike ve oyunla da çok iyi bir uyum içerisinde.” 


Super Junior’ın Ryeowook’u da High School Musical hakkında epey istekliymiş. Öyle ki, Luna’ya verilen senaryoya bakar bakmaz seçmelere katılmak için başvurmuş.Orjinal müzikali bilen yabancı hayranlar sayesinde işim daha da kolaylaştı diyor Ryeowook.“Super Junior’ın birçok yabancı hayranı var ve High School Musical’i önceden bilenler bana Troy karakterini oynamamı istediklerini söylediler. Böylece müzikal için anlaşmamı imzaladığım ve Twitter’a “Yeni bir şeye başlıyorum” yazdığımda insanlar çıldırdı(gülüyor).”

Şarkılar, özellikle onların pop duyarlılıklarına göre gayet cazibeli parçalar.“Şarkılara pratik yaparken çok şaşırdım çünkü method, ben vokal dersi aldığım zamanki methodla aynıydı.Müzik yönetmeni pratik yaparken benden düzenli olarak aynı şeyi istedi , böylece hızlıca öğrenebildim. Aslına bakarsanız, müzikalin basın toplantısında şarkı söyleyeceğimi tahmin etmiyordum. Eğer deneyim yönünden bakarsanız, Dongho abi söylemeliydi.Ama başka bir müzikal için çalışıyordu, bu yüzden müzik yönetmenimiz “kesinlikle yapabilirsin.”diyerek bana destek verdi,  Gerçek oyunda insanları hayal kırıklığına uğratmayacağım.”

İşte müzikalin, özel bir anı ve iki insanın asla pes edemeyeceği bir tür olmasının sebebi bu. Ryeowook 2011’deki Temptation of Wolves ile müzikal çekimleri konusunda deneyim kazandı ve Luna da önceki iki müzikaliyle. Ryeowook’a göre, müzikal çekimleri, birlikte çalışma ve yakınlık sağlama açısından şarkılıcılıktan çok farklı.

“Muzikal bütünüyle bir sözün devamı gibi. Zaman yüzünden böyle,ama aynı zamanda 73 şov boyunca insanlara aynı hareketleri, aynı müziği,aynı oyunculuğu sunmak zorunda olmaktan dolayı da böyle. Aktörlerin yaptıklarından (hazırladıklarından) çok da farklı değil, ama aktörler arasındaki söze nazaran,burda yakın arkadaşlık var. Oyunda başrölü oynuyorum, deneyimlerimden farklı bir rol. Ama bu müzikalde, bütün oyuncular büyük rollere sahipler. Doğrusu onlarla 2 buçuk saat bir solukta geçiyor ve bundan keyif duyuyorum.”

Luna’ya göre, müzikal yeni bir enerji. “Televizyon kameralarına nazaran, daha gerçekmişim gibi hissediyorum. Sahnedeyken, sanki şarkı söylüyormuşum gibi hissediyorum. Müzikallerde oynamaya devam etmek istememin sebebi de bu. Gerçekten takım olarak enerji topluyoruz ve birlikte çalışmak çok eğlenceli.”

“Eğer sahnede kahkalarına engel olabiliyorlarsa, mükemmel bir kimyaya sahiptirler”
High School Musical, yayınlandıktan sonra yüzlerce ülkeden ve 200 milyon insandan yoğun bir ilgi görmüş, 2006’da Disney tarafından üretilen bir televizyon filmi. 3 seri ile çıkan bu film popüler şarkılara ve rüyalarının peşinde koşan lise öğrencileri temasına sahip. Popüler basketbol takımı kaptanı Troy ve utangaç bilim dehası Gabriella’nın birlikte şarkı söyledikten sonra gizli yeteneklerini keşfetmelerini ve birlikte rüyalarının peşinde koşmalarını anlatan hikaye, 20’lerinde ve 30’larında insanlar tarafından beğenildiği kadar gençler tarafından da epey ilgi gördü.

Aynı müzikalde iki aşığı oynamak nasıl bir his diye sorduğumda, Ryeowook cevapladı, “mükemmel.” Ryeowook, “İlk olarak, Luna için Super Junior oppasıyla müzikalde oynamak bir rüya gibi...” dediğinde Luna ellerini sallayarak kahkalara boğuldu. Aynı şirketten iki kardeşin arasındaki yakınlık var aralarında.

“Oppa genelde çok muziptir, ama çalışırken çok ciddidir ve azimlidir. Sadece benimle değil her oyuncuyla ilgilenir. Tanıdığım bütün benden büyükler arasında, en ilgili olandır. Ayrıca diğer oyunculara nazaran oppaya ben daha yakınım, bu sebepten ona kolayca benimle pratik yapabilir mi diye sorabiliyorum.”

Ryeowook’a göre, Luna sevimli, yetenekli ve çalışkan bir kardeş.“Biz Super Junior üyeleri olarak Luna’nın ne kadar iyi bir şarkıcı olduğundan bahsederiz.”diyerek de Luna’yı övdü. “Luna gerçekten çok çalışkan. Aynı zamanda çok iyi bir şarkıcı, ana vokal olmama rağmen ondan çok şey öğrendim. Üyelerimiz dedi ki,“eğer siz ikiniz oyunda gülmezseniz( yanlışlıkla gülmekten bahsediyor),birlikte iyi bir iş çıkarırsınız.” Eğer öpüşme sahnesi varsa,elimden gelenin en iyisini yapacağım(herkes gülüyor).”



Bu müzikalde dikkat edilmesi gereken bir şey de aktörlerle karakterler arasındaki benzerlik. Troy, basketbol ve yeni şarkıcılık sevdası arasında boğuşan bir karakter. Ryeowook bu açıdan Troy’u andırıyor.Ryeowook’un önceleri Deokwon sanat lisesinde klasik müzik okuyup sonra şarkıcı olması gibi. “Ben de epey mücadele verdim. Troy,Gabriella ile tanıştıktan sonra kendine güveni geliyor. O zamanlar benim kız arkadaşım da bana çok yardımcı olmuştu. Bence bu bir benzerlik. Umarım seyirci müzikali izlediğinde, ne yapmak istedikleri konusunda yaşadıkları problemleri çözerler.”


Gabriella’nın müzikali keşfetmesi Luna’ya göre tanıdık ve çok hoş.
“Gabriella iyi notlar alıyor, ama çalıştığı gibi şarkı söylemiyor. O, sadece şarkı söylüyor olmak gerçeğiyle mutlu olan birisi. Şarkı söylerken en mutlu benim.(Ryeowook: Yemek yerken bile mi?) Haha, evet, yemek yerken bile.”

Pratiklere başlayalı 3 hafta oldu. İkisinin de yoğun programları var ama her gün kısa süreliğine de olsa pratik yapmaya çalışıyorlar. Bu zor bir iş, çünkü onlar; sık sık denizaşırı ülkelere giden Super Junior ve, yakınlarda bir albüm çıkaracak olan F(x)’in üyeleri. Ne olursa olsun, bunu sakince “biz alışığız, oyüzden sorun yok.”diyerek kabulleniyorlar. 


“Basın toplantısında şaka yollu kokuyoruz dedim, ama gerçekten kokuyoruz. Tatlı bir koku… Sabah 10dan akşam 10a kadar pratik yapıyoruz ve pratik odasının ısındığını hissedebiliyoruz. Luna başka bir program için ayrıldığında işi biter bitmez geri dönüyor. Gerçekten övgüye değer. Sadece Luna değil bütün oyuncular çok çalışkan.” (Ryeowook)

“Galiba halen alışma aşamasındayım. Oppa gayet sosyal ve eğlenceli birisi. Bütün herkesle yakınlık kurabiliyor. Ama ben maknae’yim (en küçük), etrafımdakiler ya unni ya da oppa (ya abla yada ağabey). Şuan adım adım öğrenmeye odaklandım. Ama gerçekten çok eğlenceli (gülüyor).”

Ryeowook ve Luna röportaj boyunca ara ara High School Musical’den bir şarkı mırıldandılar. Konuştuktan sonra onlardan favori şarkılarını söylemelerini istedim, memnuniyetle kabul edip birkaç kuple söylediler.

“Özgürce uç~ Breaking Free’den. Umarım seyirciler dinlerken özgürlüğü hissedebilir.” (Ryeowook)
“Birlikte, birlikte, herkes~ We’re All In This Together’dan çok umut dolu ve eğlenceli bir şarkı!” (Luna)




Kaynak: Playdb
İngilizce’ye Çeviri: Minnie @sujuism.blogspot.com

Türkçe’ye Çeviri: Shin @sujutr.com

*Siteden yazı çıkarmak yasaktır!


0 yorum:

Post a Comment

 
Back to top!