Ara Bul...
Tuesday, February 18, 2014

[14.02.14] Kyuhyun DongA Röportajı

‘Güneşi Kucaklayan Ay’ ‘’Eleştirilerle gelişiyor ve olumlu yorumlar oldu mu çok keyifleniyor’’



Müzikal sahnesinde çıkışını yapalı 4 sene oldu.Super Junior’ın Kyuhyun’u (26) gitgide müzikal aktör yüzünü de gösteriyor.

Başlarda hiç kolay olmadı.Kyuhyun, tıpkı diğer idol şarkıcılar gibi, önyargılar ve eleştirilerle müzikal yoluna başladı.’’Super Junior’ı bilsem de Kyuhyun kim bilmem’’ şeklinde bile eleştiriler oldu.

‘’Üç Silahşörler’le çıkış yaptığımda insanların %90’ı beni eeştiriyordu ve %10’u beni görmezden geldi.İnsanların ‘’Bakalım nereye kadar gidebilecek’’ dediklerini bile duydum.İnternette bir sürü kötü yorum okudum.İncinsem de iyi eleştiriler almak için azimle çalıştım çünkü olumlu eleştiriler benim oyunculuğumun kabul görmesiydi.’’

Müzikal anlamda gelişen sanatçı olarak eleştirilen Kyuhyun,Güneşi Kucaklayan Ay’dan aldığı olumlu eleştirilerden ötürü oldukça mutlu.’’Oynadıkça, eleştirel yorumlar yerini olumlu yorumlara bıraktı.En son ’’İzlemeye değer’’ şeklinde yorumlar dahi gördüm’’ diyor.

Güneşi Kucaklayan Ay müzikali kendisinin ilk müzikali değil, fakat karakteri geçmiştekilerden, neşeli olanlardan çok daha farklı.Ve dahası bu rolü çok daha ciddi.’’Aslıdna uzun zamandır ciddi bir karakteri canlandırma girişimlerim vardı, ama gerçek anlamda deneyince ne kadar zor olduğunu gördüm.Bana eşlik eden oyuncu arkadaşlarım olmasaydı,başarılı oalmazdım’’ diyor.

‘’En son Kijoon abi’nin ‘Werther’ müzikalini izlemeye gittim, oynadığı  rol ciddiydi, bir seyirci olarak çok depresif hissettim.Kendi karakterim Hwon için endişelendim.Kendi kişiliğim çok neşeli ve cıvıl cıvıl, böyle ağırbaşlı karaktere sabhip bir karılı nasıl canlandıracağım? diye.Bu konu hakkında çok sıkıntı duydum.O yüzden oyunculuğum için aşırı derecede çok çalıştım.Banyoda aynanın karşısında bile repliklerimi (ezberimden) okuyordum.Ve Moon (Yeonwoo)’ya söylemen gerekn o sözler ayaklarımı karıncalandırıyordu…Kalbim bile küt küt atıyordu, ama yine de kendini prova yapmaya zorladım.’’

Güneşi Kucaklayan Ay’da Hwon’un bir takım kılıç sahneleri vardı,4 yıllık  Üç Silahşörler’in ardından bu kılıç sahnelerine alışık olacağını düşünseniz de, beklenmedik şekilde meselenin bu olmadığını dile getiriyor.’’Ben ciddi anlada dans edemeyen ve vücudunu kullanamayan bir idolüm’’ diyor.

‘’Benim takma adım ‘Dancing Kyu (Dans eden Kyu)’ çünkü oklava yutmuş gibiyim.Super Junior üyeleri bu takma adı muhtemelen benimle dalga geçmek için verdiler.Üç Silahşörlerde oyunculuk yaparken, vücudumu iyi kullanamadığım için, ‘’Silahşörlükten anlamayan D’artagnan’ tarzında yorumlar bile duydum.Bu konuda kendimi geliştirmeye çalışsam da, o kadar kolay olmadı.Çok çok çaba sarfetmem gerekti.Haha’’


Bugünlerde idollerin müzikalde rol alıyor olması yeni bir duurm.Eleştirel gözler bakan seyirci artık bu sıkı çalışmalarını alkışlar oldu.Ama Kyuhyun ‘’Ama idol şarkıcılar alkışı alınca durmamalı’’ diyerek  bu boktaya vurgu yapıyor.

‘’Müzikal sahnesinde ilk çıkış yaptığımda, müzikal sektöründe fazla idol yoktu.Ve o zamanlar, birçok insan idollere kötü gözle bakıyordu(müzikal anlamda) o yüzden bir sürü eleştiri aldım.Bugünlerde idollerin müzikal anlamda boy göstermeye çalışmalarının sbeebi iyi yorumlar alabilmek için, çünkü bunun yolunu Ock Juhyun abla gibi üstlerimiz açtı.Umarım bu alanda kendini zorlayan idol sanatçılar çalışmalarnı ihmal etmez ve kendilerini verirler.’’

Tabii MBC programı Golden Fishery Radio Star’ı da Kyuhyun’la söyleşi yaparken atlamak olmaz.Radio Star’a katılalı 2 yıl olan Kyuhyun’a, programa katılan konuklar ’Kim Gura Junior’’ adını taktı.Ve seyircilere de bu arkadaşça/hatırda kalır imajla sunuldu.Artık Kyuhyun Super Junior’da çok daha dikkat çeken bir pozisyonda.

‘’Bu kadar sevgi ve hayranlık için gerçekten minnettarım.Sivri dilli olmak zor mu? diye sorarsanız, başta konuklar yanlış anlayabilir diye kaygılanıyordum ama şu an biraz daha kendimden eminim.Ayrıca,ben elinde silahla gezen bir adam değilim sonuçta değil mi? Haha’’

Diğer Radio Star üyelerini programa kendisinin nasıl sunuculuk yaptığını görmeleri açısından davet edip edilmediği sorulduğundaysa ‘’(Kim) Gukjin abi evde durmayı seviyor, (Yoon) Jongshin abi de hep yoğun ve (Kim) Gura abinin de yaptığı bir sürü program var, o yüzden davet edemedim’’ diyor.Ama bence ne kadar meşgul olurlarsa olsunlar, biraz zaman ayırıp katılırlar gibime geliyor.

Kyuhyun ileride de müzikal oyuncusu olarak devam etmeyi düşünüyor.Seyircinin karşısına daha çok farklı karakterle çıkmak istiyor ve uzun bir süre daha müzikallerde yer almak istiyor.Artık bir idol şarkıcı olamyacağı yaşa gelmesi konusuna gelinceyse, bir oyuncu olarak kendine sağlam bir yer edinmek istediğini belirtiyor.

‘’İnsanların hatırına anıları getiren bir müzikal oyuncusu olmak istiyorum.’İnanmak için görmesi’ gereken bir oyuncu olmayı hayal ediyorum.Super Junior aktiviteleri mi? Leeteuk abi’nin dediği gibi  y’eni albümleri yapmak için ‘’Zorla zorla’’

*zorla zorla olarak geçen kelime Korece’de ışya ışya şeklinde okunan bir ifade.Genelde ağır şeyleri itmede, zor işlerde gayret gösterme için kullanılıyor.Biz de zorla zorla şeklinde çevirdik.

Kaynak:Sports DongA
İngilizce Çeviri: @kikiikyu

Türkçe Çeviri: 完全感Dreamer @sujutr
*Blogdan yazı çıkarmak ve alıntı yapmak yasaktır.

0 yorum:

Post a Comment

 
Back to top!