Ara Bul...
Thursday, September 26, 2013
Thursday, September 26, 2013

HEECHUL - COSMOPOLITAN MAGAZIN EKİM SAYISI RÖPORTAJI


 Aslında Kim Heechul böyle miydi? Kolayca gülüp, yüksek sesle konuşup, her soruya birden fazla cümleyle cevap verip parlak ve kibarca davranır mıydı daha önce de? “Kim Heechul-ssi” ile Singapur’a yolculuğumuz şimdi başlıyor.Editör Im Kyung Mi’nin katkıları ile.

>Askerden dönünce nasıl hissettin? Son fotoğraf çekiminden beri uzun bir zaman geçti.Bu farklı hissettirmiş olmalı.

HeeChul:  Ahh.. Hala şaşkın hissediyorum ve her şeyi seviyorum.Eğer Kore’deysek, denizler ötesindeysek ya da evrendeysek söyleyemem.Çünkü şimdiye kadar sadece otellerde bulundum.Fakar şimdiki gibi rahat olduğum zamanları seviyorum.Geçmişte fotoğraf çekimlerinde gülümsemeyi çok zor bulurdum.Şimdi gülümsememek benim için zor.Fakat ne zaman değişeceğimi bilmiyorum, daha zaman var.

>Singapurdaki programda gerçekten eğleniyormuş gibi gözüküyordun.

Heechul: O zaman çok mutluydum.Çalışanlar da benimle iyi iş çıkardı.Kısa süreli yağmur dışında her şey çok güzeldi.Uzun zaman olmuştu; fotoğraf çekimlerinin vaktimi alacağını düşünmüştüm ama çabuk bitti.”Ah!Doğru, ben Kim Heechul’üm.Fotoğraf çekimini çok iyi yapardım.Niçin endişeleniyorum?” diye düşündüm ve sonra rahatladım.Hahaha.Çok mutluydum.Çok fazla gülümseyebildim ve konuşabildim.

>Daha önce birçok kez konser için Singapur’da bulundun.Fakat üyeler olmadan Singapur’da bulunmak nasıl hissettirdi?Daha rahat mı hissettin?

Heechul: Singapur’u gerçekten ilk defa hissettiğimi düşünüyorum.Konser için geldiğimizde sadece konser alanına ve otele gidebiliyorduk.Dün bir eğlence parkına gittim.Singapur’un ne kadar muhteşem olduğunu ilk kez fark ettim.Ve geçmişten farklı olan başka bir şey de fanların beni havaalanında beklediğini duyunca onları biran önce görmek istedim.Beni nasıl karşılayacaklarını görebilmek için çok heyecanlıydım.”Sonunda onların yüzünü görmek istiyorum.”dedim.Menajer abi gerçekten çok şaşırdı.Geçmişte kıyafetlerimin yırtılmasından, saçlarımın çekilmesinden gerçekten nefret ederdim.Bunun çok fazla olduğunu düşünürdüm.Bir gün fanların karşılamasını özleyeceğimi bilemezdim.Nasıl susadığında su içmek istersin,bu da öyle bir şeydi.Bunu tekrar hissettim, biri beni delice sevmeyince, deliye dönüyorum.Kabul etmeliyimki dikkat çekmek benim için yaşamak demek.İşte bu Kim Heechul!

>Röportajlarda kullandığın ses tonu yükselmiş.Boğazın acımıyor mu? Sakince konuşman iyi olur.

Heechul: Şu anda iyiyim.Yüksek sesle konuşuyorum çünkü bunu seviyorum.Bu tutkumu durdurmayın.Hahahah.

>Askerden terhis olalı çok oldu.Wow! Zaman uçup gidiyor.Fakat insanlar bunu dediğinde sinirlendiğini duydum?

Heechul:  Ahh gerçekten!Çıkış yaptıktan sonra zamanın çabuk geçtiğini düşünüyordum fakat neden askerdeyken 2 sene geçmedi bilmiyorum.

>Terhis olduğun günü beklerken takvime çizikler attın mı?

Heechul:  Aii..Bunun gibi acınacak şeyler yapmak istemedim.Hehehe.


>Terhis olduğun gün ödülün elindeyken çok mutlu görünüyordun.

Heechul: Araba kazasında yaralanmam nedeniyle halk servisine gönderilecektim.Fakat bir ünlü olarak halk servisine gitmek hoş karşılanmazdı.Onurlu ve heyecanlı hissedemeyeceğimi düşündüm.Sessizce ayrılmak istedim.Fanlara ve gazetecilere basit bir karşılama yapacaktım orada ve ayrılacaktım.Fakat… Elde ettiğim ilk ödül sertifikasıydı hayatımda ve sanırım duygularımı kontrol edemedim.Gerçekten ilk defaydı.Gülümsediğimi bilmiyordum.Sonradan fotoğraflara baktığımda “Bu gerçekten ben miyim” diye düşündüm. Ve çok fazla güldüm.

>Askerde zamanını nasıl geçiriyordun?

Heechul: Bu iki yıllık sürede hiçbir şeye ulaşmayı ve yapmayı düşünmedim. Diğerlerinden daha çok okumaya ya da lisans almaya çalıştıklarını duydum. Bu görüşün dışında kalmak için elimden geleni yaptım ve sorunlara sebep olmak istemedim. Değişmeyen doğru: ‘‘Eğer beklersen, en sonunda ortada bulunabilirsin.’’ Bu deyişi takip ettim ve normal tişört ve kotlarımla metroyu kullanarak evime işime gittim.


>Yeteneklerini saklamak sinir bozucu muydu?Birçok yeteneğin olduğu için ünlüsün.Normal hayatta da “Ünlü zihniyeti” ile mi yaşıyorsun?

Heechul: Geçmişte “Hukuk sınırları içinde olduğu sürece herhangi bir şey yapmak problem değil” diye düşünürdüm.İdol olarak çıkış yaptım ve yakışıklı iğneleyici bir idol olarak hahaha.Ve bu gerçek hiçbir zaman değişmeyecek.Bu sevgilimi fanların önünde öpmek, sarılmak ya da alkol almak ve karışıklık yaratmak gibi bir şey değil.Olabildiğince mutlu yaşamaya çalışırım, sınırlara tutunarak.Kendim için bir kuralım vardır; Kore’de kabul edilmeyecek bir şeyi yapmamak.. “Amerika’da kabul ediliyor.Neden Kore’de edilmiyor?” gibi bir düşünceye sahip değilim.Benimle tanışan insanlar şaşırıyor ve “Sen gerçekten TV’de olduğun gibisin” diyor.

>Askerdeyken en çok ne öğrendin? Zamanını ilerde ne alanda patlamalar yaşanacak ya da ne tarz ünlüler meşhur olacak diye düşünerek geçirdin mi?

Heechul: Bir deyiş var: “İşine aşık olmamak” Geçmişte biri bana geldiğinde ve ben yemek yerken imza istediğinde sinirlenip yemeği yarım bırakıp ayrılıyordum. “Köpekler bile yemek yerken birbirine dokunmaz” diye söylenirdim.Fakat düşüncelerim değişti, bölge ofisinden çıkarken birçok insan beni karşılayıp fotoğraf çekip imza istedikten sonra… Benim için küçük bir şey onlar için unutulmayacak değerli bir anı oluyor.Ayrıca insanlarla iletişim kurduğum programlara gitmek çok zordu.Şimdi insanlarla iletişim kurmayı kolay buluyorum.Dostça büyüdüm.Bugünlerde internet çok gelişti bu yüzden esrarlı bir görünüme sahip olmak çok zor.Ayrıca halkla nasıl iletişime geçebilirsem öyle ünlü olunabileceğini düşünüyorum.Önceden planlar yapıp hazırlanan biri değilim.Sadece her zaman elimden gelenin en iyisini yapıyorum.

>Birçok fanın var.Onlar seni askerdeyken de takip ettiler mi?

Heechul: Askerdeyken, ünlü olduğum düşüncesini aklımdan çıkararak yaşadım.İşe metroyla gidip geldim Konkuk’ta.23:00’da uyuyup 07:00da uyanarak hayatımı sürdürdüm.WangShipLee istasyonuna ulaşmak için Sungsu, Ttoksum, HanYangDae istasyonlarını geçtim.SungDong bölge ofisinin bulunduğu istasyondan 3 dk yürüdüm.Her gün aynı zamanda işe gidiyordum.Asla geç kalmadım.Çünkü normal bir insan gibi yaşamayı sürdürdüm.Normal insanların arasına karıştım ve onlardan biri oldum.Tabiki bölge ofisinde karışıklık çıkarmamaya dikkat ettim.Bölge ofisindeki radyoyu dinlemekten başka bir sosyal aktivitem olmadı.Twitter hesabımı kapatalı çok oldu.Askere giderken kapatmakla iyi yapmışım diye düşünüyorum.Online iken çok fazla çok fazla dikkat çektiğimden çok zordu.Sildiğim için pişman değilim.Bölge ofisine gelen fanlara gelmemelerini söyledim.Fanlarımız dediklerimizi çok iyi dinliyor.Ondan sonra gelmeyi durdurdular.Anlayışları için çok minnettarım!



>Korkutucu olduğun için fanların seni dinlediğini duydum, doğru mu?
Heechul: Aigo, böyle garip şeyleri nerden duyuyorsunuz? Gerçekten, haberler hızlı yayılıyor.


>Ordudayken diğer sanatçıların sahnelerini izledin mi?

Heechul:  Daha önceden(askerlik öncesinde aktif olduğu dönemler) de diğer sanatçılarla ilgilenmiyordum, hala da öyleyim. Sadece içinde bulunduğum şovları izlerim. Ordudayken düzenli bir program dahilinde yaşadım bu yüzden diğer sanatçıların gelişimini takip edemedim. Fakat kız gruplarından birkaçının şarkılarını biliyorum. Neden Nine Muses’in “Dolls” şarkısı bu kadar iyi? Şarkı, konsept, performans gerçekten çok iyi.



>Nine Muses performansı ve sen benzersiniz. Hahaha. Her neyse, yeni idollere baktığında baskı hissediyor musun?

Heechul: Hayır. Genç olmalarını kıskandığım zamanlar oluyor ama bazen de bu genç yaşlarında çıkış yaptıkları için onlar adına üzülüyorum. Okul dönemimde part-time işlerde çalışmış, öğretmenler tarafından dövülmüş ve arkadaşlarımla birlikte seyahat etmiştim. Bu paha biçilemez mutlulukları sadece öğrencilik zamanlarında tadabilirsiniz. Bu gibi anılar olmadan geçen yıllar anlamsızdır. Mükemmel bir ünlü olmayı olgunlaşmayarak(çocuk kalarak)  başardım. Çünkü o zamanlardan enerji aldım. Olgun olan ünlüler sıkıcı değil mi? Lee Soo Man öğretmen(patron) nasıl düşündüğümü biliyor ve beni anlıyor.  Bu yüzden benim için “Hiçbir şey yapmamıza gerek yok çünkü o istediğini alır ve kendi başına çalışır. İstediğini yapması için onu serbest bırakın” dedi. Ben olgunlaşmadım ama soruna yol açmayacak derecede büyüdüm.

>Terhis olduğunda yapmak için planladığın herhangi bir şey var mı?

Heechul: Sadece “nasıl daha dikkatli olabilirim”  hakkında düşüncelerim vardı. Ordudan ayrılana kadar herhangi bir problem olmamalı. Terhis olmadan önce bir şeyler “başarmak” için herhangi bir baskı hissetmedim fakat kısa sürede aktivitelere başlamak istediğimden biraz endişeliydim. Bu 2 yıl kadar sağlam bir şeyler yapmak mümkün olur mu bilemiyorum. Normal yaşantıma döndüğümde, kalbimde bir boşluk hissettim.

>Yaşına baktığımızda ‘Super Junior’ olarak faaliyetler yapmanın sınırına ulaşmadın mı? Şu an 30 yaşındasın.

Heechul: 30 yaşında gibi mi görünüyorum? Ah, yaşım hakkında düşünmek istemiyorum. Bir dönüm noktasında olduğumu düşünüyorum. Özgür bir insan gibi canlı olmamı mı yoksa ciddi bir kişi olmamı mı istediğinize karar vermenizin zamanı geldi. Fakat ciddi olmanın bana uymayacağını düşünüyorum. Geçmişte Ung Bo Suk ve Kim Myung Min abiyle konuşurken bana “Aktör mü, şarkıcı mı olmak istiyorsun?” diye sormuşlardı. Ben “En iyi ünlü olmak istiyorum” demiştim. Her ikisi de “Yaa, en iyi cevabı verdi. Bu daha önce söylenmemişti.” dediler. Etrafta kendime “Evrenin En Büyük Yıldızı” diyerek dolaşmaya başladım. Bu küfürler almak için mükemmel bir nitelikti!  Ama ben “Bunu kabul etmek istemiyorsanız, etmeyin” zihniyetiyle devam ettim. Başlangıçta birçok hakarete maruz kaldım. Fakat çok çalışmaya devam ettim ve halk “Kim Heechul olgunlaşmamış görünebilir ama sınırlarını bilir” diye düşünmeye başladı. Açıkçası Lee Soo Man öğretmen ve menajerler beni kısıtlamaya çalıştılar, bunun üzerine ben de itiraz ettim. Sonunda istediğim gibi davranmama izin verdiler ve fanlar da bunu eğlenceli buldu. Böylece bir sorumluluk hissettim ve sorunlardan uzak durmaya çalıştım.


>Erkeklerin ideal kız tiplerinin ordudan döndükten sonra değiştiğini duydum. Senin için de öyle mi?

Heechul: Benim ideal kız modelim hala aynı. Gençliğimden beri güzel bacaklı, etekle hoş olabilen ve saçları topluyken boynu güzel görünen kızlardan hoşlandığımı söylüyorum. Fanlar bunu hatırlayacaktır. Belirli ideal tipim olmasına rağmen bu özelliklerdeki bir kızla tam olarak bir randevuya çıkamadım, garip. Dürüst olmak gerekirse çoğu ilişkim 1 aydan önce bitti. En uzun ilişkim 3 ay sürmüştü. Ben ilişkileri yorucu bulan biriyim. Erkek arkadaşlarımla vakit geçirirken daha çok eğleniyorum. Fakat bir kız arkadaşla dışarıda takılmaktan başka yapabileceğiniz pek bir şey yok, eğlenceli değil. Bu yüzden onunla sıklıkla görüşemiyorum. Sanırım yaşlandım. “Baba! Nereye gidiyoruz” diyen küçükleri gördüğümde çocuk sahibi olmak istediğimi fark ettim. Biriyle randevuya çıkmanın zamanı geldi diye düşünüyorum. Bir kızın yüzüne bakmam için gerçekten benden daha güzel olması gerekir.

>Aman tanrım, bunun gerçekleşmesi çok zor değil mi?

Heechul: Haha, öyle mi? Ama fanlarım benim bir anime karakterinden hoşlandığımı, onunla birlikte dolaştığımı ve karakterin yastığıyla birlikte uyuduğumu gördükten sonra onunla randevuya çıkmam için yalvardılar. Şu an evli olan birçok hayranımız var, onları kutluyorum (evlilikleri için). Benim evliliğim için fanlar endişe ediyor. Fanlarla aramızda tıpkı bir aile ilişkisi var, bunu çok seviyorum.

>Geri dönüşün hakkında konuşmaya devam edelim. Super Junior’a dönmek için hazırlıkların tamamlandı mı?

Heechul: Orduda görev yaparken Super Junior konserine gitmekten kaçındım. Bu harika konserlerle gurur duyuyordum ve onlarla birlikte sahnede olmak isteyip kendimi durduramayacağımdan korktum. Sahnede onlara ayak uydurabilecek miyim? Onların yanına uygun değilmiş gibi mi görüneceğim? Bunun gibi soruları düşünerek endişelendim. Bu yüzden menajere ve üyelere konserlere katılırsam şimdiki gibi iyi olacak mı diye sordum. Üyeler bana sinirlendi ve “ Bu soruyu nasıl sorarsın? Cevabımız belli değil mi? ” dediler. Bu tepkileri için gerçekten minnettarım. Super Junior’ın en iyi olduğunu düşünüyorum ve üyelerle birlikte tekrar sahnede olmak istiyorum.

>Son olarak bu fotoğraf çekimi ve röportaj sana neler hissettirdi?

Heechul: Geçmişte fotoğraf çekimlerinin kolay olduğunu düşünürdüm. Verdiğim pozlardan ve yüz ifadelerimden hep emin olmuşumdur. Fakat bu da ne? Fotoğraf çekimine başladığımızdan beri utanıyorum. Fotoğrafçı her pozda “iyisin” “tamam” ”bu gerçekten havalıydı” dedi. Eskiden olsa sadece arka fondaki müziği duyar, söyledikleriyle ilgilenmez ve umursamazca poz vermeye devam ederdim. Bugünse övgüleri karşısında mahcup hissettim ve onlardan güç aldım.

>Askerliğin insanları olgunlaştırdığı söylenir. Bu söylenti doğru mu? Umarım senin için geçerli değildir.


Heechul: Doğru olmalı. Çünkü bu günlerde belirgin olarak düşündüğüm bazı şeyler var, “değerli şeyler”. Kaplanların 2 yıl boyunca ot yese de etin lezzetli tadını unutmaması gibi. Yavaş yavaş eski halime döneceğim. Kaba kişiliğimin geri geleceğinden endişeliyim. Geri dönmek için bekleyen bu şiddetli arzumu tutmak için elimden geleni yapacağım. Hahaha. Bundan sonra dramada, müzikte, filmlerde en iyi olmak istiyorum. Cosmopolitan okuyucuları şimdi olduğu gibi ilerde de sık sık buluşalım. O halde “Evrenin En Büyük Yıldızı” Kim Heechul’un röportajı burada sona erdi!.


Kaynak: Cosmopolitan Magazine
Çeviri & Düzenleme: Sujutr Çeviri ekibi "Evilliy/Sukoyzob"
 

Siteden veya blogdan alıntı yapmak ve yazı çıkarmak kesinlikle yasaktır!

0 yorum:

Post a Comment

 
Back to top!